Friday, March 13, 2009

Pertemuan Dengan Rahman Hasan Titik DiKPTM

Sesungguhnya agak lama saya tidak bertemu dengan Rahman Hasan Titik lebih kurang 10 tahun.Hari ini jumaat yang mulia saya dapat bertemu dengan dia pada 13hb Mac 2009.Dia sekarang berkerja diKPTM, batu 5 ,jalan gambang,Kuantan.Tujuan utama saya bertemu dengan dia adalah untuk mengesahkan yang samada bapa dia Hasan Titik telah meninggal dunia atau tidak.Ini menjadi tanggongjawab saya untuk mengesahkannya kerana saya ada menyebut ayah dia telah meninggal dunia.Perkara ini penting bagi saya sebab saya yang dikatakan orang jarang balik keRelong dan dikatakan tidak tahu perkembangan dikampong. Walau pun saya agak jarang balik ,saya sering berhubung dengan saudara mara dikampong.Biasanya saudara mara lain yang suka memainkan emosi orang lain supaya dia diberikan perhatian buat masa ini yang suasana untuk memikat hati orang tertentu bagi menjadikan dirinya popular, itu semua saya tidak perlukan lagi kerana saya berpuashati dengan apa yang ada sekarang, iaitu hidup sederhana dan boleh beramal ibadat tanpa gangguan .

Berbalik pada pertemuan dengan Rahman Hasan dia telah memaklumkan pada saya ayahnya telah kembali kealam baqa pada awal tahun ni sebelum saya membuat penyataan dalam blog ini, jadi ini bermakna betulah apa yang saya katakan. Beliau telah dikebumikan diKota Gelanggi,Jerantut .Kawan kami serumah dibatu 5 dahulu yang masih hidup ialah Ina Hassan (sepupu saya) sekarang berkerja diPKK Cawangan Pahang, Rahman berkerja diKPTM,Kuantan, Gafar sekarang menjadi pengadil silat diJerantut dan Amran telah meninggal. Jadi bagi ayah Rahman hasan dan Amran yang telah meninggal kami hadiahkan Alfatihah untuk mereka.

Dr Aminudin

No comments: