Wednesday, December 31, 2008

Generasi Sekarang Kena Tabah dan Jangan Cepat Marah

Saya telah membaca komen Sdr Suak, yang mengatakan saya ego kerana merujuk kepada profesor UKM dan UM.Sdr Suak tidak membaca komen saya dengan teliti bahawa saya merujuk buku saya yang akan memadamkan sejarah Melaka yang dikatakan lebih tua dari mana-mana sejarah diMalaysia.Teori saya mendapati kerajaan pahang lebih tua dari kerajaan Melaka dari sejarah dan juga yang mula menerima Islam.Kalau ini tidak dapat diterima oleh profesor sejarah diuniversiti tersebut tidak mengapa,tetapi sejarah melaka yang selama ini diagong-agongkan akan terpadam.Maka mereka yang menulis sejarah kena tulis sejarah baru yang baru ini telah diwarwarkan oleh menteri besar melaka.Penulisan saya memang berdasaran mulut masyarakat setempat yang saya applykan dalam kajian ini menerusi pendekatan knowlegde management.Saya dididik diuniversiti amerika peringkat PHD(Saint Regis University) apa saya nak takut profesor malaysia yang taraf univeristi malaysia ditahap bawah ranking 50.

Saya pernah bertugas dalam agensi keselamatan dan peluru bersimpang siul semasa zaman masih belum tamat darurat dipahang.kita tetap sabar walau kawan saya putus kaki dihentam jerangkap sama akibat mencari fooddump diRaub, kami teruskan berkerja dan akhirnya kominis telah menyerah sekarang.perangsaraf terhadap ilmu penting untuk kita membangun negara, profesor tempatan kita rujuk saja bukan bergantung pada keputusan mereka.Sdr Suak mungkin terlalu terikat dengan wadah tempatan jadi buka sedikit minda kita untuk bersifat global dimana seperti saudara merujuk peta-peta dunia.Peta dunia sebenarnya hidup dari kajian kita dan inilah yang saya rujuk untuk melihat pahang sebagai pusat perdagangan asia tenggara yang ulung.

Sekian dari Dr Aminudin

No comments: